Functies
Ledenadministratie

Alle leden, overzichtelijk, online op één plek

Communicatie

Krachtige communicatie voor en door leden

Website

Een eigen responsive website, makkelijk in beheer

Financiële administratie

Beheer de financiën veilig en slim

Congressus App
Integraties & uitbreidingen
Meer met modules
Beveiliging
Alle functies
Tarieven
Voor wie
Beroeps- & Brancheverenigingen
Studentenverenigingen
Studieverenigingen
Autoclubs
Overig
Ondersteuning
Consultancy

Haal het maximale uit Congressus

Webinars & training

Interactieve online sessies

Onboarding

Hulp bij implementatie

Kennisbank

Tips & tricks

Support
Veelgestelde vragen
Tips & inspiratie
Contact
InloggenProbeer nu
Blog

Waarom wij anno 2025 kaartjes schrijven naar klanten

Auteur
Marthijs
datum
21/2/2025
onderwerp
Congressus
Inspiratie
inhoud
Heading

Mijlpalen moet je vieren! Daarom sturen wij klanten altijd een ansichtkaartje wanneer ze zoveel jaar gebruik maken van onze software. Dit doen we omdat we heel blij zijn dat ze voor ons hebben gekozen en vooral omdat ze klant zijn gebleven. Maar dat is niet enige reden dat we kaartjes sturen.

Even los van het beeldscherm

Zo nu en dan vinden we ansichtkaarten van verenigingen in onze brievenbus. We krijgen kerstkaarten van besturen of van klanten die zelfs op vakantie even aan ons moesten denken. Die kaarten waarderen we altijd enorm. Het is een mooie en originele manier om te laten weten dat je aan iemand denkt.

In deze tijd draait bijna alles op het digitale. Daar weten wij alles van. Elke dag zijn we bezig met het maken van de totaaloplossing voor verenigingen. We tikken code, mailtjes en berichtjes op toetsenborden en onze ogen zijn soms aan het beeldscherm vastgelijmd. Dat is niet zo gek natuurlijk; we maken immers verenigingssoftware. Maar een vereniging is meer dan software. Sterker nog: een vereniging is meer dan de vereniging. Een vereniging draait op mensen. Op leden, vrijwilligers, boegbeelden en bestuursleden. Kortom: een vereniging is persoonlijk. En wat is er persoonlijker dan een handgeschreven kaartje krijgen?

Laat iets van je horen

In de 11 jaar dat we bezig zijn met het maken van verenigingssoftware, leerden we dat het runnen van een bedrijf niet heel anders is dan het runnen van een vereniging. Bij een vereniging heb je actieve leden en leden waar je weinig van hoort. Bij klanten is dat niet anders. Sommige horen we vaker dan anderen. Dat is niet erg; dat is juist goed, daar hebben we onze support-afdeling voor. Het geeft ons input onze software nog beter te maken. Als vereniging hoor je een groot gedeelte van je ledenbestand ook niet. Vaak zijn die ‘stille leden’ tevreden met hoe alles gaat. Ook die leden wil je laten weten dat je aan hen denkt.

Daarom sturen wij een kaartje wanneer klanten zoveel jaar gebruik maken van onze software. Daarbij bedanken we hen voor het vertrouwen de afgelopen jaren en nodigen we hen direct uit even vrijblijvend bij te kletsen. Wat speelt er binnen de vereniging? Waar zijn wij als Congressus mee bezig? Het levert elke keer weer leuke gesprekken op.

De verenigingssoftware van Congressus heeft zelfs haar eigen postzegels.
De verenigingssoftware van Congressus heeft zelfs haar eigen postzegels.

Hoe houden jullie de band warm?

Voor Congressus zijn de kaartjes vooral een leuke en originele manier om de band met onze klanten te onderhouden. We zijn nieuwsgierig hoe jullie de band met leden, die je niet altijd hoort, toch warm houden. Sturen jullie ook kaartjes? Of pakken jullie het heel anders aan?

Ondanks dat verenigingen en bedrijven steeds vaker digitaal communiceren, is een echt kaartje een waardevolle toevoeging. Kaarten schrijven is leuk, persoonlijk en een originele manier om te laten weten dat je aan iemand denkt. Daarom blijven wij voorlopig kaartjes sturen!

Meer tips voor de vereniging

Bij Congressus geven we graag tips hoe je met een goed gevoel aan de slag gaat voor je vereniging. Onze eerste tip is daarbij vanzelfsprekend:

“Probeer onze verenigingssoftware eens.”

We hebben nog veel meer kennis die we graag met jullie delen. Zo hebben we hieronder een lijst samengesteld met artikelen waar je misschien iets aan hebt:

Lees ook:

  • Wat is de verenigingssoftware van Congressus?
  • Software voor je vereniging: standaard of maatwerk?
  • Wanneer is het handig meerdere e-mailadressen van je leden in de ledenadministratie te hebben?
  • Boekhoudsoftware koppelen met je ledenadministratie
  • Hoe maak je de leden van je vereniging (weer) actief?

‍

Heb je nog vragen over dit onderwerp?
Neem contact op met
Marthijs
marthijs@congressus.nl
Sam van Congressus

Wacht niet langer!

Maak geheel vrijblijvend je eigen Congressus omgeving aan en ontdek hoe je eenvoudig je vereniging kan beheren. Of plan een afspraak.

Probeer nu
Plan een afspraak
Product
LedenadministratieWebsiteCommunicatieFinanciële administratieCongressus appTarievenAPI
voor wie
Beroeps- en BrancheverenigingenStudentenverenigingenStudieverenigingenAutoclubs
Over ons
Over onsPartnersVacaturesHet team
support
KennisbankConsultancyTips en inspiratieWebinars & trainingOnboardingSupport
Vragen en support
Support
050 211 0016
support@congressus.nl
Sales
050 211 2345
sales@congressus.nl
Wij zijn maandag t/m vrijdag bereikbaar van 9:00 tot 17:00
2011 - 2024 Congressus
Privacy
Cookies
Cookie voorkeuren
Algemene voorwaarden
Disclaimer
Door op "accepteren" te klikken, ga je akkoord met het plaatsen van cookies op jouw apparaat ter bevordering van de navigatie, het analyseren van gegevens en het ondersteunen van onze marketingactiviteiten. Lees onze privacy verklaring voor meer informatie.
AccepterenWijzig voorkeuren
Cookie voorkeuren
Functionele cookies
Vereist
Marketing cookies
Persoonlijke cookies
Analytische cookies
Alle cookies afwijzenAlle cookies accepterenVoorkeuren opslaan