Functies
Ledenadministratie

Alle leden, overzichtelijk, online op één plek

Communicatie

Krachtige communicatie voor en door leden

Website

Een eigen responsive website, makkelijk in beheer

Financiële administratie

Beheer de financiën veilig en slim

Congressus App
Integraties & uitbreidingen
Meer met modules
Beveiliging
Alle functies
Tarieven
Voor wie
Beroeps- & Brancheverenigingen
Studentenverenigingen
Studieverenigingen
Autoclubs
Overig
Ondersteuning
Consultancy

Haal het maximale uit Congressus

Webinars & training

Interactieve online sessies

Onboarding

Hulp bij implementatie

Kennisbank

Tips & tricks

Support
Veelgestelde vragen
Tips & inspiratie
Contact
InloggenProbeer nu
Facturatie en debiteurenbeheer
Workflows
Automatische incasso
Betalingen verwerken
Bulk-acties
Contributie factureren
Afwijkende factuuradressen

Financiële administratie

Makkelijk te beheren en altijd inzicht & overzicht in de financiële gegevens van je vereniging.
Ledenadministratie
Communicatie
Website en CMS
Financiële administratie
Facturatie en debiteurenbeheer
Workflows
Automatische incasso
Betalingen verwerken
Bulk-acties
Contributie factureren
Afwijkende factuuradressen
Meer met modules
Integraties & uitbreidingen
Beveiliging

Facturatie en debiteurenbeheer

Maak en verstuur facturen aan leden, organisaties en externe ontvangers. Onze slimme debiteurenbeheer ondersteunt je bij het herinneren en aanmanen van facturen waarvan de betaaltermijn vervallen is.

Facturatie

Congressus maakt automatisch facturen aan voor verkochte tickets, bestellingen in je webshop en verhuurreserveringen. Daarnaast maak je eenvoudig zelf facturen aan voor zowel leden, groepen, organisaties en externe partijen.

Alles waar je organisatie een betaling verwacht in één overzicht

Debiteurenbeheer

We houden de status van elke factuur bij. Zodra een factuur is betaald, zie je dit direct in het overzicht. Facturen waarvan de betaaltermijn is verstreken, krijgen de status 'Vervallen'. Voor deze facturen kun je herinneringen en aanmaningen versturen. Na verwerking van een betaling kun je automatisch een betalingsbevestiging versturen.

De aan de factuur gekoppelde workflow bepaalt de betaalwijze, betaaltermijnen en de teksten voor het versturen en herinneren van een factuur.

Een factuur in Congressus manager

Filters

Uitgebreide filters geven je de mogelijkheid om snel de juiste selectie facturen te maken op basis van periode, factuurstatus, type, categorie en automatische incasso.

Uitgebreide filteropties voor facturen

Exports naar Excel en PDF

Vanuit het overzicht kun je facturen als Excel- of PDF-bestand exporteren. Filters maken het mogelijk om de juiste selectie van facturen te maken, op basis van bijvoorbeeld status, factuurtype en periode.

Naast exporteren, kun je facturen ook beheren via de uitgebreide API van Congressus.

Rapportages

De financiële rapportages in Congressus Manager geven je inzicht in de omzet per categorie en product in de geselecteerde periode. Daarnaast geven rapportages inzicht in de betaalstatus.

Workflows

Krachtige workflows voor facturen helpen je bij het debiteurenbeheer.

Verzenden, herinneren en bevestigen

Een workflow stelt je in staat om verzendwijze, e-mailteksten, herinneringsberichten en optionele betalingsbevestigingen te bepalen.

Een workflow bepaalt betaalmethodes, verzendwijze en begeleidende teksten voor een factuur

Aangepaste workflow voor automatische incasso

Per workflow geef je aan of je automatische incasso wil gebruiken. Voor automatische incasso stel je aangepaste betalingsvoorwaarden en mails op. Voor gestorneerde betalingen stel je een betalingsverzoek in om alsnog snel betaald te krijgen.

Automatische incasso

Het incasseren van facturen vermindert het werk voor zowel leden als de organisatie.

Incassobestand samenstellen

Je stelt eenvoudig een nieuw incassobestand samen op basis van openstaande facturen. Het systeem bundelt deze facturen automatisch per lid, waarna alle gerelateerde facturen de status 'Betaling in uitvoering' krijgen.

Automatische incasso biedt gemak voor het lid en voor de administratie

Je kunt het samengestelde incassobestand exporteren en door de bank laten verwerken. Het geëxporteerde bestand voldoet aan het PAIN-formaat (pain.008.001.02).

‍

Overzicht van een incassobestand, inclusief taken en overzichten voor betalingen en producten

Betaalstatus bijwerken

Nadat de bank het incassobestand heeft verwerkt en uitgevoerd, kan de betaalstatus in Congressus verwerkt worden. De status van de betreffende facturen wordt direct aangepast. Het verwerken van betalingen kan zowel handmatig als via de bank import (vanaf pakket Pro).

Limieten van het incassocontract

Congressus houdt automatisch rekening met de limieten die de organisatie heeft afgesproken met de bank in het incassocontract.

Betalingen verwerken

Houd de status van facturen actueel door betalingen te verwerken.

Online betalingen

Wanneer je online betalingen gebruikt via Mollie, wordt de betaalstatus van een factuur automatisch aangepast bij een succesvolle betaling. Meer informatie over de koppeling met Mollie lees je hier.

Handmatig verwerken

Bij contante betalingen, bankoverschrijvingen of pinbetalingen kun je deze handmatig verwerken bij de betreffende factuur. De status wordt automatisch bijgewerkt.

Bankmutaties importeren en afletteren

Vanaf pakket Pro kun je bankmutaties importeren. Alle grote banken bieden hiervoor exports in het CAMT.053-formaat. Automatische incassobetalingen worden direct gematcht. Voor andere mutaties geeft Congressus suggesties op basis van omschrijving, naam, IBAN, bedrag en datum.

De bankimport maakt het afletteren van betalingen een kwestie van controleren in plaats van zoeken

Creditfacturen en kruisbetalingen

Voor onjuiste facturen maak je een creditfactuur aan. Deze kun je met de originele factuur verrekenen via een kruisbetaling. Met kruisbetalingen verreken je ook andere facturen van een lid onderling.

Een creditfactuur maken in Congressus Manager

‍

Bulk-acties

Met bulk-acties kun je meerdere facturen in één keer verwerken. Zo kun je grote aantallen facturen efficiënt aanmaken, versturen en herinneren.

Verzend in één keer alle concept-facturen, herinner facturen waarvan de betaaltermijn is verstreken en verwerk betalingen in bulk

Voor het in bulk aanmaken van contributiefacturen biedt Congressus gespecialiseerde tools.

Contributie factureren

Maak snel de juiste contributiefacturen voor al je leden. Dankzij de koppeling met de ledenadministratie genereert Congressus automatisch de correcte facturen voor alle betalende leden.

Geautomatiseerd contributiefacturen maken

Congressus combineert facturatie en ledenadministratie in één systeem. Via een overzichtelijk stappenplan maak je de juiste contributiefacturen aan. Omdat Congressus bijhoudt welke periode al gefactureerd is, worden leden nooit overgeslagen of dubbel gefactureerd.

Bepaal contributiebedrag en -termijn

Per lidstatus stel je het contributie bedrag en de contributie periode in. Het systeem houdt automatisch rekening met deze instellingen, zowel bij nieuwe inschrijvingen als bij het genereren van contributie facturen.

Factureer en ontvang contributie eenvoudig via Congressus Manager, met flexibele contributie producten, workflows en betaalopties.

Afwijkende contributie periodes

Je kunt leden de optie bieden om een afwijkende contributie periode te kiezen. De tools van Congressus genereren automatisch een correcte factuur voor de gekozen periode.

Donaties en vrijwillige bijdrage

Bied leden de mogelijkheid om extra bij te dragen aan je organisatie via donaties of vrijwillige bijdragen. Je activeert deze optie per lidstatus, waarbij het minimumbedrag wordt bepaald door het contributieproduct. Het systeem verwerkt het door het lid gekozen bedrag automatisch in de contributiefacturen.

‍

Afwijkende factuuradressen

Met afwijkende factuuradressen kunnen leden ervoor kiezen om facturen naar een andere ontvanger te laten sturen, zoals hun werkgever of eigen onderneming. Je stelt deze factuuradressen in op basis van velden in het ledenprofiel. Leden kunnen desgewenst zelf hun factuuradres aanpassen of aangeven welk factuuradres hun voorkeur heeft.

Overzicht van afwijkende factuuradressen

Door een afwijkend factuuradres als standaard in te stellen, worden facturen altijd aan het afwijkende factuuradres gestuurd.

Sam van Congressus

Wacht niet langer!

Maak geheel vrijblijvend je eigen Congressus omgeving aan en ontdek hoe je eenvoudig je vereniging kan beheren. Of plan een afspraak.

Probeer nu
Plan een afspraak
Product
LedenadministratieWebsiteCommunicatieFinanciële administratieCongressus appTarievenAPI
voor wie
Beroeps- en BrancheverenigingenStudentenverenigingenStudieverenigingenAutoclubs
Over ons
Over onsPartnersVacaturesHet team
support
KennisbankConsultancyTips en inspiratieWebinars & trainingOnboardingSupport
Vragen en support
Support
050 211 0016
support@congressus.nl
Sales
050 211 2345
sales@congressus.nl
Wij zijn maandag t/m vrijdag bereikbaar van 9:00 tot 17:00
2011 - 2024 Congressus
Privacy
Cookies
Cookie voorkeuren
Algemene voorwaarden
Disclaimer
Door op "accepteren" te klikken, ga je akkoord met het plaatsen van cookies op jouw apparaat ter bevordering van de navigatie, het analyseren van gegevens en het ondersteunen van onze marketingactiviteiten. Lees onze privacy verklaring voor meer informatie.
AccepterenWijzig voorkeuren
Cookie voorkeuren
Functionele cookies
Vereist
Marketing cookies
Persoonlijke cookies
Analytische cookies
Alle cookies afwijzenAlle cookies accepterenVoorkeuren opslaan