Er was eens een liefde voor verenigingen…
Stapels administratie, zoekgeraakte leden en boekwerken van bonnen. De grootste angst van bestuurders als je het ons vraagt. Dit kan toch zeker makkelijker?
Net als de rest van ons team heeft Congressus oprichter Jochem Pastoor aan het hoofd van een vereniging gestaan. Om de welbekende Excel-ergernissen op te lossen begon Jochem in 2010 te werken aan dé oplossing.
Van een studentenproject naar een 7-koppig team. Van een krappe studentenkamer naar een prachtig werkeiland in De Pijp in Groningen. Van een ruwe diamant naar een parel van een product. Een product waar ruim 250 verenigingen nu gebruik van maken, en daar zijn we trots op.
Er is veel veranderd, maar onze missie blijft hetzelfde. Een gemakkelijker, plezieriger en efficiënter leven voor bestuurders en leden. Samen met bestuurders streven we ernaar nieuwe, praktische technologieën te ontwikkelen om verenigingen blij te maken. Want daar worden wij weer blij van.
Onze (verenigings)missie
Wij hebben liefde voor verenigingen. Want wat is er mooier dan samen bouwen aan je sport, je studie, en je toekomst?
Sinds 2011 maakt Congressus besturen weer leuk! Vanuit onze uitgebreide ervaring in het verenigingsleven weten we dat er met slimme automatisering en integratie van gegevens veel winst valt te behalen. Het besturen van een vereniging kan veel makkelijker. En wordt veel leuker wanneer de dagelijkse processen een stuk minder aandacht vragen!
Het doel van Congressus is om verenigingen te helpen minder tijd kwijt te zijn aan de dagelijkse administratie. Om het leven van bestuur en leden makkelijker, plezieriger en efficiënter te maken.
Met bijna tien jaar ervaring in het ontwikkelen van innovatieve internetdiensten, weten wij dat we de juiste mensen zijn voor deze verenigingsmissie. Samen met jou streven we ernaar nieuwe, praktische technologie te ontwikkelen die jou als onze klant, als vereniging, op weg helpt.
De mensen die het jouw vereniging makkelijker willen maken
Enthousiast, gedreven en met oog voor kwaliteit. Wij zijn Congressus!
Kom jij ons team versterken?
Ons doel is de beste software ontwikkelen voor makkelijk meer vereniging. Een fijne werkomgeving, vrijheid, verantwoordelijkheid en blije klanten vinden wij belangrijk. Wil en kan jij een bijdrage leveren aan ons team en aan het ontwikkelen van nog betere software en gebruikerservaring voor verenigingen? Of kan je ons ondersteunen in communicatie en service? Bel! Of mail ons op hallo@congressus.nl op te solliciteren op onderstaande functies of een open sollicitatie in te sturen.
Als productspecialist ken je onze software van binnen en buiten, je kan onze klanten helpen met onboarding en vragen over de software. Dagelijks komen er op customer support vragen binnen over onze software, het optimaal inrichten van een verenigingswebsite of het beheren van leden. Customer support verloopt bij Congressus zowel via chat, telefoon en mail. Dagelijks hebben we duizend actieve gebruikers van meer dan 250 verenigingen.
Ben jij iemand die graag een band opbouwt met klanten en die zorgt voor een optimale klantbeleving, dan zoeken wij jou! Als supporter en productspecialist geef jij de technische demos, je geeft webinars aan nieuwe gebruikers en besteed 75% van je tijd aan het beantwoorden van simpele en meer complexe vraagstukken, zodat de developers zich kunnen richten op het bouwen aan de software.
Congressus levert een totaaloplossing voor verenigingen. Software waarmee ledenadministratie, website en debiteurenbeheer voor iedere vereniging makkelijker, overzichtelijker en leuker worden. Onze klanten staan centraal in alles wat we dagelijks doen.
We zijn er van overtuigd dat er veel meer verenigingen gelukkig zouden worden van Congressus. Wij streven naar een flinke groei in klanten, Iets wat we doen met een klein team, bestaande uit ontwikkelaars, marketing, sales, accountmanagement en support.
Wie ben jij?
We vinden het belangrijk dat je vertrouwen hebt in je eigen kunnen, maar ook dat je je de Congressus tone-of-voice snel eigen kunt maken. Jij kent onze visie en de software en zorgt dat klanten de meerwaarde van Congressus zien.
- Je hebt sterke communicatieve vaardigheden.
- Je hebt ervaring op het gebied van customer support en weet naast het bedienen van klanten ook doelen te stellen en na te streven.
- Je bent empathisch.
- Je weet de vraagstukken van de klant goed te formuleren, ook als de klant dat nog niet helder voor ogen heeft.
- Jij leert snel en kent onze software binnen no time op je duimpje.
- Je kunt goed samenwerken met de rest van het team, zowel marketing als developers.
- Je bent in staat het niveau van de gebruiker in te schatten.
- Je kan technische demo’s geven aan een groep gebruikers, waarbij je de inhoud kan afstemmen op je doelgroep.
- Je hebt enige kennis en ervaring met software.
- Je hebt affiniteit met software/SaaS.
- Ervaring binnen een vereniging is een pré.
Congressus werkt op eigen kracht, in een klein team zorgen we voor groei en klantsucces! We zijn trots op onze software en bieden hiermee een fantastische oplossing voor verenigingen.
Wat bieden wij?
Je krijgt een uitdagende baan bij een van de leukste SaaS bedrijven in Groningen. Een klein team, waarin je veel verantwoordelijkheid krijgt en we samen zorgen voor groei.
- Een plek binnen ons team voor 24 – 40 uur per week
- Werken waar jij wilt
- Een relaxte werkomgeving in het mooie Groningen
- Een marktconform salaris o.b.v. van jouw werkervaring
- Een fantastisch product waar je dagelijks over mag vertellen
Enthousiast geworden? Dat begrijpen wij heel goed!
Stuur je LinkedIn profiel en motivatie naar jochem@congressus.nl. We vinden het leuker je te leren kennen in een paar oprechte zinnen, dan middels een lap tekst vol clichés. Heb je nog vragen? Bel ons gerust!
We zien je reactie graag uiterlijk 21 februari tegemoet.
Klaar voor méér vereniging? Start vandaag nog met Congressus, software voor jouw vereniging.
Maak geheel vrijblijvend je eigen Congressus omgeving aan en ontdek hoe je eenvoudig je vereniging kan beheren.
