Congressus
Shape Inloggen Aan de slag!
Menu
  • Onze oplossing
    • Makkelijk, meer vereniging

      Ledenadministratie

      Alle leden, overzichtelijk, online, op 1 plek.

      Financiële administratie

      Beheer de financien eenvoudig en slim.

      Ledenwebsite

      Een eigen responsive website, makkelijk in beheer.

      Communicatie

      Krachtige communicatie voor en door leden.

      of bekijk alle mogelijkheden

      Jouw vereniging en Congressus

      • Branche- en vakverenigingen
      • Studieverenigingen
      • Studentenverenigingen
  • Functionaliteiten
  • Ervaringen
  • Tarieven
  • Meer
    • Makkelijk, meer vereniging

      overview

      Wat betekent het stoppen van Studystore?

      Case, Nieuws, Tips

      overview

      Wat doet die badeend op ons bureau?

      Inspiratie, Tips

      Meer tips & inspiratie
    • Support

      050 211 0016 hallo@congressus.nl
      • Veelgestelde vragen
      • Kennisbank
      • Contact
    • Meer Congressus

      • Over ons
      • Team
      • Vacatures

Support

050 211 2345 hallo@congressus.nl
  • Veelgestelde vragen
  • Kennisbank
  • Contact
Shape
Probeer nu 30 dagen gratis
Tips & inspiratie

We houden van jullie feedback

Onze gebruikers zijn enorm tevreden. Dat is ons doel. Daarmee zijn we op de goede weg, blijkt uit recent tevredenheidsonderzoek. Maar het kan beter, vinden wij. En dat vinden jullie ook, want we krijgen heel veel feedback. We zijn gek op feedback. Maar wat doen we ermee?

Congressus
door Marthijs op 4 april 2022 5 minuten leestijd
image

Jullie hebben als gebruikers enorm veel ideeën over verbetering of aanvulling op onze software. Wij snappen dat. We zitten zelf ook vol ideeën. Iedere dag krijgen we aanvragen voor het veranderen van de software, het bouwen van nieuwe features en aanvullingen op functionaliteit. We zijn gek op die feedback, maar wat doen we met al die suggesties en verzoeken? In dit artikel lees je hoe we de feedback verwerken en waarom we niet overal ja op kunnen zeggen.

Congressus wil zoveel mogelijk verenigingen ondersteunen met goede, stabiele, veilige en vooral gebruiksvriendelijke software. Onze verenigingssoftware moet altijd dat doel dienen. Dus als jullie dingen vragen die dat doel schaden, dan doen we dat niet. Maar er kan veel met custom CSS, onze API en wat slimmigheden.

Onderhouden, ontwikkelen en vernieuwen

Functioneert de software niet optimaal? Dat heeft prioriteit, maar wat doen we voor de rest met jullie feedback? Twee developers uit ons team bouwen constant aan de software. Dat bouwen bestaat uit onderhouden, doorontwikkelen en we zijn druk in de weer met een nieuw likje verf voor onze software.

Jouw feedback komt op onze lijst voor doorontwikkeling. Congressus is een product waar elke vereniging mee uit de voeten kan, ook wel Software as a Service (SaaS). Natuurlijk is niet elke functie geschikt voor elke vereniging, maar in grote lijnen willen we dat zoveel mogelijk verenigingen makkelijker kunnen besturen door het gebruik van onze ledenadministratie en financiële administratie. Heb jij een goed idee waar maar weinig andere verenigingen wat aan hebben? Dan is de kans groot dat dit laag op onze prioriteitenlijst komt. Maar is je goede idee in korte tijd te implementeren én maakt de functie het besturen van je vereniging direct een stuk makkelijker of toekomstbestendiger? Dan kan het zomaar zijn dat je jouw idee voorbij ziet komen in onze product update.

product updates Product updates en cycles

Bij Congressus werken we in zogenaamde ‘cycles’ van acht weken. Zes daarvan besteden we aan projectwerk en de overige twee weken zitten we in een zogeheten ‘cooling down.’ Deze werkwijze hebben we afgekeken van softwarebedrijf Basecamp en hun Shape Up-methode. Zes weken lang werken we met verschillende teams aan verschillende projecten. Zo’n project begint altijd met een plan. We ontwikkelen nieuwe dingen die hoog op de prioriteitenlijst staan. Hoe komen ze hoog op die lijst? Doordat veel vereniging dezelfde wens hebben of omdat wij een idee hebben dat voor veel verenigingen zorgt voor nog makkelijker besturen. 

Eén keer in de acht weken houden wij op een vrijdagochtend een projectkeuze meeting waarbij de projecten worden gepresenteerd. Iedereen van Congressus is dan aanwezig. We bepalen welke projecten we deze acht weken oppakken, van ontwikkeling tot onderhoud, design, branding, support optimalisatie tot giveaways. Maandag na de projectkeuzemeeting gaan we echt aan de slag. Zes weken lang ligt de focus van onze medewerkers op deze projecten. Na zes weken wordt het project opgeleverd. Dat betekent dat we klaar zijn om een nieuwe feature te lanceren, een onderzoek hebben afgerond, of de nodige onderhoudswerkzaamheden hebben uitgevoerd. Of zelfs alle drie!

Dit betekent dus ook dat we jouw feedback heel serieus nemen, maar niet op stel en sprong aan de ontwikkeling kunnen beginnen, ook niet als jouw idee fantastisch is. De lijst is lang, ons team is klein en omdat we in projecten van acht weken werken volgens de Shape Up-methode plannen we geen maanden vooruit. Maar… we horen je, jullie ideeën en wensen inspireren ons en we nemen alle tips en aanvragen serieus. Misschien komt jouw idee binnenkort op ons Shape Up projectenlijstje en zie jij het acht weken later terug in Congressus.

Feedback geven?

Heel graag dus. We zijn gek op die feedback, maar we beloven niks, behalve dat we overal serieus naar kijken! Geef je feedback via de chat of mail van Congressus. Of als je met een van onze collega’s wil praten: 050 211 00 16.

shape image

Heb je nog vragen over dit onderwerp?

Neem contact op met Marthijs.

marthijs@congressus.nl
SVGshapeshapeshape

Klaar voor méér vereniging? Start vandaag nog met Congressus, software voor jouw vereniging.

Maak geheel vrijblijvend je eigen Congressus omgeving aan en ontdek hoe je eenvoudig je vereniging kan beheren.

Probeer nu
Avtar
Of bel met Sam (sales) voor meer informatie of om een persoonlijke demo in te plannen. We zijn vandaag bereikbaar tot 17:00 uur. Support? Bel 050-2110016
050 211 2345

Maak een afspraak

Sam praat je graag bij over de mogelijkheden van Congressus.

Maak een afspraak
Tips & inspiratie

Wat we nog meer schreven

Case Nieuws Tips
image

Wat betekent het stoppen van Studystore?

Het stoppen van studieboekensite Studystore kwam voor veel studieverenigingen als een verrassing. Ho

Lees verder
Inspiratie Tips
image

Wat doet die badeend op ons bureau?

Waarom wij een rubber duck op onze bureaus hebben staan? En waarom dat voor verenigingen misschien o

Lees verder
Congressus Shape

Vragen en support

050 211 0016 hallo@congressus.nl

We zijn maandag t/m vrijdag bereikbaar van 9:00 tot 17:00.

  • Veelgestelde vragen
  • Kennisbank
  • Tips & inspiratie
  • Contact

Onze oplossing

  • Ledenadministratie
  • Financiële administratie
  • Ledenwebsite
  • Communicatie
  • Video tour
  • Tarieven

Meer Congressus

  • Over ons
  • Ervaringen
  • Vacatures
  • API
  • Secretariaat Verenigingen

Makkelijk,
meer vereniging

© 2011-2020 Congressus

  • Privacy
  • Cookies
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
Manage Cookie Consent
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over het gebruik van deze site op te slaan. Als je geen toestemming geeft om deze cookies te plaatsen dan kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functionele cookies Altijd actief
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Voorkeuren
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}