Als oprichter van Congressus leg ik jullie graag uit waarom we in 2022 voor het eerst onze prijzen verhogen. Daarbij wil ik je ook iets vertellen over de ontwikkeling die ons bedrijf en onze software hebben doorgemaakt.
In 2011 ben ik Congressus begonnen met een simpele reden: ik wilde de Excel ergernissen binnen ons bestuur oplossen. Voor eens en altijd een goede oplossing ontwerpen voor alle verenigingen. Zo was ik als kersverse ondernemer klaar om de verenigingen-wereld te helpen automatiseren met efficiënte software.
In de tien jaar sinds onze oprichting is de hele wereld enorm veranderd. In 2011 kwam de iPhone 4 uit; de tweede iPhone die in Nederland te krijgen was. Nog lang niet iedereen had destijds behoefte aan een smartphone. In dezelfde vaart is de vanzelfsprekendheid van gemak voor zaken als administratie, apps, websites en het verwerken van lidmaatschappen enorm gegroeid.
Congressus is in die tien jaar ook gegroeid, mede dankzij onze klanten en hun feedback. We hebben misschien wel 80 procent van Congressus ontwikkeld in de laatste vier jaar. Sinds 2017 zijn onder andere deze functionaliteiten toegevoegd:
- Zeer flexibele lidprofielen, aanpasbaar met eigen velden
- Lidmaatschapshistorie
- Filters en selecties in je ledenadministratie
- Uitgebreide rapportages
- Debiteurenadministratie inclusief herinneringen en aanmaningen
- Full-time support tijdens kantooruren
- Trainingen en webinars
Iedere dag werken we met een klein en gedreven team aan de optimalisering van onze software, die we binnenkort ook nog eens in een nieuw jasje steken. Dat gaat om functionele verbeteringen bij die direct merkbaar zijn voor de eindgebruiker, maar ook om het optimaliseren van de infrastructuur en beveiliging. Al jullie gegevens zijn zo goed mogelijk beveiligd.
Veel geïnvesteerd om te groeien
Congressus heeft veel geleerd, gedaan en geïnvesteerd om te kunnen groeien. Ons team focust de komende tijd op nog meer functionaliteit, gebruiksgemak en optimale klantbeleving. Dit zorgt er onder meer voor dat we jullie vragen snel kunnen beantwoorden, dat de kennisbank up- to-date is en dat we updates effectief implementeren.
Kritisch kijken naar verdienmodel
Bij het standaardiseren en verbeteren van de technische kant hoort ook een kritische kijk op processen en het verdienmodel. De investeringen aan de achterkant voor techniek, software, beveiliging en ontwikkeling zijn gestegen, de tarieven van Congressus zijn sinds 2011 niet veranderd. Daarom ontkomen we nu voor het eerst in tien jaar niet langer aan een tariefwijzigingverhoging. Deze wijzigingverhoging gaat in per 1 januari 2022.
Geen uitzonderingen meer
Wij willen al onze klanten en gebruikers gelijk behandelen en zo min mogelijk uitzonderingen maken. Daarom vinden we het niet langer passend sommige gebruikers wel kortingen te geven op de licentie en andere niet. De nieuwe tarieven gelden daarom straks voor alle gebruikers en de kortingen vervallen per 1 november 2021.
Natuurlijk blijven we nieuwe features en verbeteringen doorvoeren. Op korte termijn rollen we een nieuwe frisse look en feel uit. Deze nieuwe uitstraling maakt de software eenvoudiger om te gebruiken terwijl de functionaliteit gelijk blijft of beter wordt.
Daarom wijzigen we voor het eerst in tien jaar onze prijzen. Zo kunnen wij blijven investeren in het gebruiksgemak en de veiligheid van onze software. Heb je ondanks mijn toelichting nog vragen? Neem dan vooral contact op!